pátek 17. října 2014

Říjnové přírůstky do sbírky gramofonových desek

V říjnu jsem na lov nových gramofonových desek vyrazila při své dovolené v Budapešťi. Nakupovala jsem v obchodu Láci Básci Record Shop. O obchodu si můžete přečíst v samostatném článku Kam pro v Budapešťi pro vinyly? .




V obchodě jsem koupila čtyři desky. Výběr tam byl obrovský za skvělé ceny, ale dost desek bylo od mě ne moc dobře známých výrobců, například z Indie, tak jsem se nepouštěla bezhlavě do nákupů. 


Album Hotel California od americké skupiny Eagles je asi jedna z klasik, která by neměla chybět v žádné komplexnější sbírce desek. Tuto desku jsem u nás nikde zatím u nás neviděla, takže to byla jasná volba. Deska byla vyrobena v Indii, na pohled ve skvělém stavu a stála 1200 forintů (asi 100 Kč). Po poslechu musím říct, že deska hraje skvěle! Kytary krásně zvoní po celém pokoji. Zřejmě se není třeba až tak obávat desek Made In India, jejich kvalita je individuální záležitostí.


To, že Jimi Hendrix doprovázel kapelu na turné jednoho z králů rock´n´rollu Little Richarda jsem se dočetla celkem nedávno, ale že z té doby existuje nahrávka jsem netušila. Deska je přímo z maďarské produkce a stála 1600 forintů (cca. 140 Kč).


Louis Armstrong se mi snad neoposlouchá nikdy. Mám již jednu desku Live in Prague, která se v jednu dobu točila na gramofonu neustále. V obchodě jsem objevila další živnou nahrávku, tentokrát z New Yorku z roku 1962. Desku byla vyrobena v Polsku, je ve velmi slušném stavu a stálá neuvěřitelných 400 forintů (35 Kč).


V obchodu měli i sekci věnovanou české hudbě, ve které jsem našla desku Ohlédnutí od Hany Hegerové. Desky paní Hegerové jsou v antikvariátech nedostatkové zboží a na Aukru se jejich cena šplhá dost vysoko. V Budapešti jí měli za 400 forintů (35 Kč). Trochu zvláštní si v Maďarska přivést desku, kterou vydal Supraphon, ale nevím, kde a za jakou cenu bych jí sháněla tady.

Všechny desky jsem zatím jen kontrolně jednou poslechla, abych zjistila, v jakém jsou stavu a už se těším, až budu mít čas a poslechnu si je pořádně celé.

Hezký den

Veronika

Žádné komentáře:

Okomentovat