čtvrtek 30. října 2014

Časopis Rock&Pop

Když jsem před svojí dovolenou prohledávala stojany v trafice, ve snaze najít nějaký zajímavý časopis o hudbě, byla jsem dost zklamaná. Ve veliké trafice byly přihrádky se čtením o kosmetice, módě, dětech, myslivcích, zahradě, zbraních, autech, dokonce o šití, ale sekce o hudbě jakoby chyběla. Na můj dotaz, kde je sekce o hudbě, trafikantka odpověděla, že není žádná sekce o hudbě a nabídla mi časopis Bravo. Zdržela jsem se  komentářů o svém věku a jejím vkusu a hledala dál. K mému překvapení se v koutku krčil časopis Rock&Pop. Tento časopis jsem neměla v ruce snad 10 let.  Za tu dobu jsem se hodně změnil můj  hudební vkus a  vnímání hudby, rozšířila jsem svoje hudební obzory a pomocí online kurzů i vlastního studia knih jsem se dozvěděla spousta věcí o hudbě z dob minulých. Před deseti lety bych si možná koupila to Bravo, teď jsem si koupila Rock&Pop.


Časopis jsem přečetla jak by řekl angličan "cover to cover". Shltala jsem ho od začátku do konce úplně celý.



Na obálce říjnového čísla Robert Plant (dříve z Led Zeppelin), kterému je věnováno celkem 8 stran uvnitř, včetně rozsáhlého rozhovoru a představení jeho sólové diskografie. Led Zeppelin a jejich tvorbu jsem začala prozkoumávat teprve nedávno a moje vědomosti o Robertu dost pokulhávají. Článek mi skvěle doplnil moje dosavadní děravé informace. Potěšilo mě, že Robert je velikým fanouškem hudby na vinylu.



V časopise nechybí  rubrika - recenze nových desek. Skvělým tahem je také například to, že nové album skupiny U2 hodnotili 3 redaktoři, každý ze svého pohledu a každý dal desce jiné hodnocení. Čtenář si pak může udělat lepší, objektivnější obrázek o albu.

Když čtu o hudbě, ráda mám nejenom rozhovory a recenze, ale především ty, které se zabývají hudbou v souvislostech, přidávají k hudbě nějaký příběh. V říjnovém časopise Rock&Pop jsem našla hned 2 takové. Téma "Deset těch, kteří "to" přežili" - článek o deseti umělcích a jejich rozdílných příběhu přežití. A článek, nebo spíše seriál, "60 let vzdoru Rock´n´rollu" mi udělal velikou radost. Velmi lehce a poutavě napsané vyprávění o době šedesátých let a umělcích jako byli The Doors nebo The Kinks.  Kdyby autor článku, Vojtěch Lindaur, napsal knížku, okamžitě bych si jí koupila.  Jeho styl psaní je velmi čtivý. 



Celý příjemný zážitek z čtení časopisu mi dotvořil rozhovor s Lenny Kravitzem či Devinem Townsendem. 

Jsem velmi mile překvapena, že časopis jako tento, vychází v České republice a budu si ho  odteď pravidelně kupovat. Snad si u paní v trafice udělám takové jméno, že už se mi nebude snažit podstrčit Bravo. 

Časopisu Rock a Pop přeji všechno dobré a mnoho spokojených čtenářů. Jednou bych chtěla umět psát o hudbě tak zajímavě a s takovou lehkostí, jako každý z jeho redaktorů.

Veronika

Důležité odkazy:
Internetové stránky časopisu: www.rockandpop.cz
Upoutávka na listopadové číslo: Rock&Pop - Listopad 2014
Facebookové stránky časopisu: Facebook - Rock&Pop

Žádné komentáře:

Okomentovat