středa 1. října 2014

Originál? Omyl, je to cover verze

Jsou cover verze hitů, o kterých to bezpečně víte. Prostě víte, že tuhle píseň natočil již někdo předtím a umělec ji prostě jen oprášil, případně trochu poupravil či udělal svojí verzi písně.

Pak jsou ale písně, o kterých jsem já třeba vůbec netušila, že jsou cover verzí písní někoho jiného. Bez dalších zbytečných poznámek jdeme na to. Tady jsou pro mě největší překvapení v této oblasti:



1.  Respect

Píseň v podání Arethy Franklin, která se dostala do na 5. místo výběru 500 nejlepších písní všech dob časopisu Rolling Stones je  cover verzí. Jako první jí natočil Otis Redding v roce 1965, Aretha z ní udělala hit v roce 1967. Přestože Otis Redding je od dob Hřísného tance jeden z mých oblíbených zpěváků, tohle jsem netušila. Tady jsou obě verze hitu.

Otis Redding 


Aretha Franklin



2. I´ve Got You Under My Skin 

Že si Frank Sinatra písně rozhodně nepsal sám a že je jeho úkolem bylo zpívat písně někoho jiného jsem věděla. Ale že píseň "I´ve Got You Under My Skin" nebyla napsaná přímo pro něho, ale jedná se o předělávku hitu z filmu Born to Dance z roku 1936 jsem netušila. Původně píseň nazpívala Virginia Bruce. 
Virginia Bruce

Frank Sinatra

3. I Will Always Love You

Tady už se dostáváme trochu do sentimentálního popu devadesátých let. Píseň I Will Always Love You budete zřejmě znát stejně jako já v podání Whitney Houston z filmu Osobní strážce. Píseň v roce 1974 napsala a nahrála country zpěvačka Dolly Parton.

                                                                     Dolly Parton

Whitney Houston

4. Hound Dog

Elvis Presley nikdy nenapsal jedinou píseň, takže vlastně ani není překvapením, že ani jeden z jeho nejslavnějších hitů "Hound Dog" není originál. Píseň byl původně bluesový hit číslo jedna pro kapelu Big Mama Thorn. 

Big Mama Thorn

Elvis Presley

5. It´s My Life

Jeden z příkladů velkého hitu pro původního interpreta i pro toho, kdo nazpíval cover verzi. Píseň "It´s My Life" Píseň natočila anglická kapela Talk Talk v roce 1984, znovu ho oprášila s velkým úspěchem v roce 1990. V roce 2003 píseň převzala kapela No Doubt včele se zpěvačkou Gwen Stefani a znovu z ní udělala hit!

Talk Talk 

No Doubt 

6. Girls Just Wanna Have Fun

Já jsem tuhle píseň znala z mého dětství v podání zpěvačky Cyndi Lauper. Tuto píseň však původně nazpíval zpěvák Robert Hazard a nutno říct, že v s trochu větším rockovým "drivem". Verze, kterou zpívá Cyndi je taková odlehčená dívčí taneční verze písně. 

Robert Hazard


Cyndi Lauper

7. Nothing Compares 2 U

Jak jsem se dočetla, jeden z nejčastějších omylů hudebních fanoušků. Tuto píseň nenapsala Sinéad O´Connor, ale Prince pro kapelu The Family. Teprve ale cover verze od Sinéad z ní udělala super hit a ze samotné zpěvačky udělala superstar! Na YouTube najdete originál tady

Sinéad O´Connor


Aktuální video, kde zpěvačka mluví o písni o Princovi


Hezký den 
Veronika 


Žádné komentáře:

Okomentovat