pátek 24. října 2014

Můj hudební objev měsíce října - The Black Keys

Osm, přesně tolik studiových alb vydala kapela The Black Keys, než jsem ji poprvé zaregistrovala. V posledních letech jsem se tak moc ponořila do hudby z let minulých, že jsem moc nesledovala co se děje na současné hudební scéně. Díky tomu mi zřejmě uniklo spousta nových skvělých kapel. Svoji hudební díru se teď postupně pokouším doplnit a nestačím se divit, kolik skvělé muziky v poslední době vzniklo. 





Kapela The Black Keys se skládá z multi-instrumentalisty jménem Dan Auerbach a Patricka Carneyho. Dan v kapele hraje na kytaru a zpívá, Patrick hraje na bicí a dříve byl hlavním producentem kapely. Kapela se dala dohromady v roce 2001. Velmi nerada interprety a hudbu řadím do nějaké škatulky, ale když píši o hudbě, nemůžu se tomu vyhnout. Hudba The Black Keys by se dala charakterizovat jako blues rock. Kluci začínali jako garage band, nezávislí na velkých nahrávacích společnostech, hudbu si sami produkovali. 



Před vydáním své čtvrté desky začala kapela spolupracovat s producentem jménem Danger Mouse. V poslední době na tohoto producenta narážím tak často, že o něm brzy napíšu samostatný článek. Podílel se mimo jiné na novém albu U2, spolupracoval s Norah Jones, Gnarls Barkley a mnoha dalšími. O jedné jeho desce jsem již psala tady. Za zmínku určitě stojí o to, že jak samotný Danger Mouse, tak i člen kapely Dan Auerbach, jsou držitelé Grammy Awards "Producent roku". 

A z tohoto magického spojení začala vznikat jedna skvělá deska za druhou. Z toho, co jsem zatím stačila naposlouchat, můžu jednoznačně doporučit album El Camino vydané v roce 2011. 

Jako jeden příklad za všechny přikládám video k písni. "Lonely Boy", které se díky tanci příležitostného herce a zaměstnance security Derricka T. Tugglera stalo hitem YouTube. Výborná píseň a prostě skvělý videoklip. 



A jakou hudbu jste v tomto měsíci objevili vy?

Veronika

Zdroj obrázku: championsencore a MTV 

Žádné komentáře:

Okomentovat