úterý 7. října 2014

LP The Beach Boys - All summer long

Jsou kapely, o kterých víte že existovaly, existují a možná si vzpomenete na nějaký jejich již dávno ohraný hit. Ale ani Vás nenapadne si je doma pustit, nebo si o nic něco přečíst. Já jsem tohle měla s kapelou The Beach Boys. Když někdo řekl název této kapely, vybavil se mi surf, moře, květované košile a možná jedna dvě písničky. Během kurzu History of  Rock I. jsem získala již větší povědomí a přehrála si pár písniček. Když jsem pak objevila v obchůdku Happyfeet  jejich desku, dala jsem jim šanci, desku koupila a dobře jsem udělala!





O kapele The Beach Boys by se toho dalo napsat spousta. Ve stručnosti se dá říct, že kapela vznikla v roce 1961 v Kalifornii. Touto dobou byla ve Spojených Státech velmi populární tzv. surf music. Vydavatelé se snažili hudbou přilákat především teenagery ze střední třídy. Písničky měly 3 hlavní témata: auta, holky a surfování. Vznikly 2 hlavní proudy - instrumentální surf music a vokální surf music. Instrumentální surf music překvapivě všichni známe, protože hudba se objevila se filmu Pulp Fiction (ukázka tady). A zástupcem vokální surf music jsou právě The Beach Boys. 

Mezi jejich první hity patří písně jako: Surfin´ Safari, Surfer Girl, Surfin´ USA. Názvově i textově velmi jednotvárné písně. Zajímavé ale je, že členové kapely do kalifornské surfařské komunity vůbec nepatřili. Další zajímavostí je, že píseň Surfin´ USA vznikla na motivy písně Chucka Berryho - Sweet Little Sixteen. Pro porovnání: The Beach Boys a Chuck Berry

Podle mého názoru jejich nejlepší alba přišly až ve chvíli, kdy jeden z hlavní členů, Brian Wilson, se ze strachu z létání odmítl účastnit dalších turné. Kapela ho musela na turné nahradit a on zůstal v nahrávacím studiu, kde psal písně a zkoušel si různé nahrávky. V té době byla kapela spolu s The Beatles na svém vrcholu, takže pro vydavatelství nebyl problém Brianovi studio pronajmout, aby mohl tvořit. Pro menší kapely to bylo z peněžních důvodů nemyslitelné. V té době vznikla deska Pet Sound, kterou mnozí označují jako nejvlivnější rockovou desku všech dob.

Já mám od nich desku s názvem All Summer Long, což je jejich šesté studiové album původně vydané v roce 1964. Moje deska byla vydána britským vydavatelstvím Music For Pleasure v roce 1974.



Seznam skladeb:

Side A:
1. „I Get Around“
2. „All Summer Long“
3. „Hushabye“
4.  „Little Honda“
5. „We'll Run Away“
6.  „Carl's Big Chance“

Side B:
7. „Wendy“
8. „Do You Remember?“
9.  „Girls on the Beach“
10. „Drive-In“
11. „Our Favorite Recording Sessions"
12. „Don't Back Down“

Na desce je 12 skladeb, ale pozor, celková délka nahrávky na desce je pouze něco málo přes 25 minut. Jednotlivé písně totiž mají v průměru 2 minuty.  Deska má katalogové číslo MFP 50065
Koupila jsem jí v již zmiňovaném krámku s vinyly HappyFeet v Lucerně v Praze za cenu 180 Kč ve velmi slušném stavu. Byla to moje první deska vylisovaná v Británii a zvuk má velmi dobrý.



Jako ukázku zde dávám titulní a známou píseň z této desky s názvem "I Get Around".


Příjemný poslech
Veronika



Žádné komentáře:

Okomentovat