pondělí 13. října 2014

Kam v Budapešti pro vinyly?

Na naši letošní dovolenou jsme s manželem strávili v  Budapešti. V Maďarsku jsem ještě nikdy nebyla a Budapešť mě vždycky hodně zajímala. A jako sběratelka vinylů jsem se nezapomněla vydat prozkoumat místní obchod s hudbou.

Protože času bylo málo, prošla jsem nejrůznější diskuzní fóra, nechala si poradit na Twitteru a vybrala jeden obchod, kde mají bazarové vinyly a podle recenzí by se mi tam mohlo líbit. A líbilo se mi tam moc!


Obchod, který jsem navštívila, se jmenuje Láci Bácsi Record Shop. Nachází se v ulici Kertész 42, kousek od židovské čtvrti a v příjemné pěší vzdálenosti od hlavních památek. Od Řetězového mostu se tam pěšky dostanete do patnácti minut. Pokud půjdete ulicí směrem od řeky, hledejte žlutý obchod po levé straně.



Uvnitř mě přivítal usměvavý pán a nechal nás prohrabat se tou spoustou vinylů, co má v nabídce.
Velmi hrubým odhadem nabízí obchod více jak 10 000 desek, rozdělených do kategorií:

  • zahraniční rock a pop
  • domácí rock a pop
  • blues
  • metal
  • jazz
  • soundtracky
  • vážná hudba
  • hudba podle jednotlivých zemí

Desky jsou srovnány velmi přehledně. Ceny se pohybují od 200 HUF do 12 000 HUF (od 18 Kč do 1000 Kč). Zajímavé je, že i ty nejlevnější desky jsou zařazeny normálně mezi ostatníma, nejsou zde žádné "krabice za 20 Kč". Pod pulty můžete najít krabice bez označení s nejrůznějšími deskami. Pokoušela jsem je projít, ale nenašla jsem mezi nimi žádnou spojitost, neznala jsem jedinou kapelu. Prodejna nabízí v drtivé většině bazarové desky, novou desku najdete pouze opravdu výjimečně.



Co se týká původu desek, je to obrovský mix všech možných výrobců a zemí. Našla jsem tam dost velmi levných desek Made in India a Poland, vinyly z Anglie, Ameriky, Japonska (tomu odpovídají i ceny) či nám dobře známé desky od Supraphonu.

Pro hudbu z Čech jsou tam dokonce vyhrazeny samostatné kategorie - "czech pop", "czech jazz" a zvláštní kategorie "Karel Gott". V kategorii "czech pop" převažují desky od Heleny Vondráčkové, Evy Pilarové, zahlédla jsem tam i nějaké country desky.


Když jsem pak na hotelu měla čas srovnat ceny jednotlivých desek s jejich cenou na serveru Discogs, jsou prakticky skoro stejné, někdy levnější.

Já jsem si z obchodu odnesla 4 desky, z toho jednu českou a  odcházela jsem opravdu nadšená. Pokud máte stejný koníček jako já a zavítáte někdy do Budapešti, tak tam určitě zajděte.

Základní informace o obchodě:
Laci Bácsi
Kertész u. 42, Budapešť

Otevřeno: 
Po-Pá 12:00 - 19:00,
So: 9:00 - 13:00 (pozor, raději si ověřte, zrovna v týdnu, kdy jsem v Budapešti byla, bylo o víkendu zavřeno)
Ne: zavřeno

Odkaz přímo na stránky obchodu:http://www.hanglemezek.hu/frames.php?lang=2

Na stránkách obchodu mají i online shop!

A co jsem si v obchodě koupila a za kolik? O tom zase v jiném článku. Stačí kliknout na tento odkaz.



Veronika



2 komentáře: