pátek 12. září 2014

Zářijové přírůstky do sbírky gramofonových desek

Jako nadšená hudební fanynka a majitelka krásného nového gramofonu (ano, opravdu se ještě vyrábí!) nechodím pravidelně hřešit do obchodů s oblečením, parfumerií či cukráren, ale do antikvariátů a obchodů s vinyly.

Desky si nejčastěji vybírám přes aukro a následně vyzvedávám osobně v Praze. Tentokrát jsem si byla vyzvednout balíček desek v Antikvariátu na Praze 10.



A tohle jsou moje nové desky.  Zatím jsem neměla čas si je pořádně poslechnout, takže mnohdy  nevím, co mě čeká. Všechny desky jsou bazarové - tedy použité.



O nizozemské skupině Shocking Blue a o jejich hitu Venus jsem se zmiňovala již tady. Na základě této písně a malého průzkumu na YouTube jsem se rozhodla vydražit jejich 4. album s matoucím názvem "3rd ALBUM". Deska byla vydána v roce 1971 a já mám verzi od společnosti OPUS vydanou v roce 1973.



Britskou kapelu YES znám především díky hitu "Owner of a lonely heart"". Mladší čtenáři možná znají verzi remixu od Maxe Grahama. Píseň je právě z alba "91520", které jsou si koupila. Na YES jsem v poslední době slyšela kolem sebe jenom samou chválu, tak se těším, až si album celé poslechnu. Mám verzi o Supraphonu vyrobenou v roce 1983 (ve stejném roce, co skupina album vydala).


Velkou neznámou je pro mě další deska. Americká kapela TOTO a jejich páté studiové album s
názvem "Isolation". Znám od nich pouze hit Africa.  Zakoupené album vydal Supraphon v roce 1985.


Přímo v antikvariátu mi padla do oka trochu vážnější hudba George Gershwin a jeho Rhapody in Blue a An American in Paris. Z každé strany desky jiné skladba. Občas neuškodí poslechnout si trochu vážnější hudbu a přiznám se, že zrovna v ní mám dost velké mezery. Desku nahrál Slovenský filharmonický orchestr a vydal OPUS v roce 1975.




Na přání manžela jsem na Aukru vydražila ZZ Top a jejich album z roku 1983 "Eliminator" Tato deska je zatím jediná ze zakoupených, kterou jsem slyšela už třikrát a jsem z ní nadšená. ZZ Top mají prostě "drive", deska je v perfektním stavu a hraje úžasně. Rozhodně si myslím, že u nás doma bude patřit k jedné z nejhranějších na další měsíc. Desku vydal Supraphon v roce 1986. 



Poslední úlovek je kompilace s názvem "Černá galaxie". Při svém zkoumání hudby z dob minulých v rámci kurzu History of Rock, Part one jsem narazila na spousta skvělých zpěváků, zpěvaček a kapel funky a soul. Většina těchto umělců nahrávala pod hudební společností Motown records. Pro mě bylo velikým překvapením, že Supraphon v roce 1975 vydal dokonce dvoj-album, které obsahuje ty nejlepší nahrávky těchto zpěváků právě od Motown records.  Z desek jsem nadšená. Už jenom samotný obal je krásný, rozkládací a obsahuje úvodní povídání a popis jednotlivých interpretů. 




Celkově jsem za desky zaplatila 300 Kč. Všechny desky jsou ve velmi dobrém stavu. 
Už teď se nemůžu dočkat, až si je všechny v klidu poslechnu. 

Hezký den 
Veronika

Žádné komentáře:

Okomentovat